Tips om de hospitality te verbeteren in je restaurant

De gastvrijheid in je restaurant is ontzettend belangrijk om je gasten een goed gevoel te geven wanneer zij een bezoek aan jouw restaurant brengen. Het kan zelfs het overwegingspunt zijn of mensen terug zullen komen of niet. Waar je misschien denkt dat alles vlekkeloos verloopt, zijn er altijd tips die je kunt gebruiken om de gastvrijheid binnen je restaurant te verbeteren. 

De entree

Het begint natuurlijk bij de entree wanneer iemand het restaurant binnen komt lopen. Mensen kennen de omgeving en het restaurant niet en zouden daarom zo snel mogelijk geholpen willen worden. Merk dus op wanneer er iemand binnenkomt, zodat je direct kan interacteren op de bezoekers. Zorg ervoor dat er meteen een goede sfeer wordt gecreëerd door dit door iemand te laten doen die enthousiast en vrolijk is. 

De menukaart

Niet het eerste waar je aan zal denken misschien, maar ook de menukaart laat blijken wat voor restaurant het is. Ook al staan er weinig gerechten op de kaart, maar de kaart zo dat het voor iedereen overzichtelijk is en dat er een warm gevoel wordt gecreëerd. Kleine zinnetjes bovenaan de gerechten als ‘Bijgerechten altijd extra bij te bestellen’, laten blijken dat er allerlei mogelijkheden zijn om de bezoeker tevreden te stellen. Voor een goed restaurant in Zwolle kun je eens kijken bij Blij Zwolle!

Hart voor de zaak

Het personeel zal er uiteindelijk voor moeten zorgen dat er een goed gevoel wordt gecreëerd bij de bezoeker. Zorg er daarom voor dat er personeel wordt ingezet dat hart heeft voor de zaak en vooral ook voor de bezoeker. Dit kun je doen door trainingen te geven, maar ook door de mensen die er werken mee te nemen in de bedrijfsvoering, zodat ze betrokken zijn. Organiseer naast het werk ook uitjes om een gunningsfactor te creëren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *